دیدنی های کمتر دیده شده شهر لندن

به گزارش مجله سرگرمی، فرقی نمی کند که اهل سفر هستید و یا نه، در هر دو صورت به خوبی این نکته را می دانید که هر شهری در این دنیا ناگفته های بسیاری دارد و حتی مکان های زیادی در شهر خودتان وجود دارد که یا از آن ها بی اطلاع هستید و یا تا به حال شرایط بازدید از آن ها برای شما مهیا نشده است. تصور کنید یکی از قدیمی ترین و معروف ترین شهرهای دنیا چه تعداد از این مکان های کمتر شناخته شده ولی بسیار دیدنی را می تواند داشته باشد. پس ما شما را به خواندن این مقاله خبرنگاران دعوت می کنیم تا با ناشناخته های شهر پرطرفدار لندن آشنا شوید.

دیدنی های کمتر دیده شده شهر لندن

اگر قرار است روزی به اروپا سفر کنید، باید شهر لندن را هم در برنامه سفر خود قرار دهید. لندن، شهری که باید چند روز در آن ماند و چای با کرامپت میل کرد (کرامپت: نوعی نان است که با استفاده از خمیرمایه پخته می گردد و بسته به ادویه آن، طعم متفاوتی دارد). بیشتر مردم نام مکان های دیدنی معروف لندن را شنیده اند. جاهایی چون چشم لندن (یکی از بزرگ ترین چرخ وفلک های دنیا)، کاخ باکینگهام و ساعت بیگ بن؛ اما بعد از این که بازدید از این مکان ها تمام شد چه کاری در لندن می توان کرد؟ جواب بسیار ساده است، با رفتن به اعماق لندن از پشت صحنه های این شهر دیدن کنید. توصیه ما به شما تجربه بازدید از این 10 گنجینه پنهان است.

1-خیابان هنر

باکمی پیاده روی می توانید از خیابان هنر لندن که به طور مداوم در حال تغییر است، دیدن کنید. این خیابان پیش فرض ذهنی شما را نسبت به سلطنتی بودن شهر لندن تغییر می دهد. رنگ ها، سبک ها و ابراز احساسات خلاقانه هنرمندان این خیابان شما را شگفت زده خواهد نمود. شما می توانید آثار گرافیتی هنرمند معروف بنکسی (Banksy) و دیگر هنرمندان زیرزمینی ولی آینده دار لندن را از نزدیک مشاهده کنید. (گفتنی است هنر گرافیتی در انگلستان ممنوع است و جز جرائم هنری قلمداد می گردد.)

2-بازار بوروت (Borough Market)

اگر اهل غذا و آشپزی هستید باید به این بازار سر بزنید. هر چیزی که در این بازار به فروش می رسد، تازه است و می توانید بهترین انواع پنیر، شیرینی، گوشت، ترافلس (نوعی قارچ) و بسیاری اقلام دیگر را در این مکان پیدا کنید. اگر عاشق غذا هستید این بازار را از یاد نبرید.

3- شرلوک هولمز

فرقی نمی کند که فقط یکی از فیلم های شرلوک هلمز را دیده باشید یا همه آن ها را ولی باید برای یک بار هم که شده است به موزه شرلوک هولمز در ساختمان شماره B221 خیابان بیکیر (221B Baker Street) لندن بروید. شما می توانید در خانه شرلوک هلمز و در حالی که کلاه او را بر سر دارید و پیپ معروفش را در دهان گذاشته اید از خود عکس بگیرید. همچنین در این موزه براساس کتاب های داستانی شرلوک هلمز تمام سرنخ هایی که او را در حل معماهای جنایی یاری کردند، قابل بازدید است.

4- چایی عصرگاهی

امکان ندارد که به لندن بروید و در یک عصر دل انگیز چای نوش جان نکنید. در موزه فن (موزه اختصاصی بادبزن و پنکه) شما با 27000 تومان می توانید یک قوری چایی و تعدادی شیرینی ویژه عصرانه برای خود بخرید. ولی این را به خاطر بسپارید که در طول مدتی که در این موزه هستید از زیبایی های بادبزن های دست ساز چینی هم لذت ببرید.

5- سیاهچال لندن

در این مکان چوبه های دار شهر لندن به شکل طنزپردازانه ای بازسازی شده اند. درست است که در حال حاضر این شهر، یک شهر شاه نشین و سلطنتی است، اما بد نیست که گاهی به نقاط تاریک آن هم نگاهی انداخت و با بخش سیاه تاریخ لندن آشنا شد. در کتاب های ترسناک معروفی چون دراکولا، پرونده دکتر جکیل و آقای هاید، اتفاقات در شهر لندن رخ می دهد. شما حتی می توانید به محل جنایات جک دل وروده پاره کن سر بزنید (این عنوان معروف ترین لقبی که برای یک قاتل سریالی ناشناخته انگلیسی به کار می رود، این قاتل در طول سال های 1888 الی 1891 و در محله وایت چَپل قتل های خود را مرتکب می شد).

6- خیابان اَبی (Abbey Lane)

از قلم نیاندازید که به این چهارراه معروف سر بزنید، در این چهارراه بود که گروه بیتلز تصویر کاور آلبوم جاده اَبی (abbey road) خود را ثبت کردند (آلبوم جاده اَبی یکی از پیروز ترین آلبوم های گروه بیتلز قلمداد می گردد.) سعی کنید تا وقتی در این چهارراه هستید با دوستان خود ژستی همانند اعضای گروه بیتلز بگیرید و تصویر اختصاصی خود را خلق کنید. موسیقی در لندن بسیار پرطرفدار است.

7- پارک ریچموند

لندن پارک زیبا کم ندارد اما دلیل معروف شدن پارک ریچمود چیز دیگری است. این پارک تبدیل به خانه صدها گوزن شده است. وسایل پیک نیک خود را بردارید و از طبیعت این پارک لذت ببرید. اما وقتی در این پارک هستید از قلم نیاندازید که به بالای درخت ها نیز توجه کنید. براساس گزارشی در روزنامه تلگراف در انگلستان به ازای هر 11 نفر یک دوربین مداربسته وجود دارد و با بازدید از این پارک این موضوع به شما ثابت خواهد شد، چون به راحتی می توانید در بالای هر درخت یکی از این دوربین ها را مشاهده کنید.

8- سکوی نه و سه چهارم

شما می توانید یک تور کامل که توسط کمپانی برادران وارنرز (شرکت معروف فیلم سازی آمریکایی) تدارک دیده شده است را انتخاب کنید. این تور شما را به داخل محل فیلم برداری مجموعه هری پاتر می برد و تمام چیزهایی که در پشت پرده قرار گرفته است را به شما نشان خواهد داد. حتی شما می توانید به چهارراه پادشاه بروید و از سکوی نه و سه چهارم عکس بگیرید (سکویی در کتاب های هری پاتر که قطار هاگوارتز از آن رد می گردد).

9- اتاق های جنگ چرچیل

این اتاق ها بخشی از موزه جنگ امپراتوری هستند که در طول جنگ دنیای دوم خانه دولتمردان بریتانیایی بوده است. کسانی که به تاریخ علاقه مند هستند باید از این مکان بازدید نمایند، این اتاق ها که در اعماق زمین ساخته شده اند روایت گر داستان وینستون چرچیل و نقش او در جنگ دنیای دوم هستند. اما آخرین مورد از لیست ده تایی این مقاله خبرنگاران جایی نیست جز یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین مکان های شهر لندن یعنی کلیسای وست مینیستر ابی.

10- وست مینییستر اَبی (Westminster Abbey)

هرچند مکانی نام آشنا است، اما از قلم نیاندازید که وقتی وارد آن شدید، همه گوشه و کنارهای آن را نگاه کنید. ورود به این کلیسا در روزهای یکشنبه برای عبادت و اعمال مذهبی رایگان است. جالب است که بدانید کیت میدلتو و شاهزاده ویلیام در این کلیسا ازدواج کردند. همچنین بسیاری از چهره های شناخته شده تاریخ انگلستان در این مکان به خاک سپرده شده اند که سنگ قبرهای بسیار زیبایی هم روی مقبره آن ها نصب شده است و به همین دلیل هرگز فراموش نخواهند شد. داخل کلیسا به قدری زیبا است که نفس کشیدن را از یاد خواهید برد و حتی ممکن است متوجه نشوید که روی قبر چارلز داروین (خالق نظریه انتخاب طبیعی و یا همان تکامل) که در یکی از راهروهای این کلیسا دفن است، ایستاده اید. منبع: huffingtonpost

shortmessagesystem.ir: مجله پیامک، آخرین اخبار و مقالات در حوزه فناوری و تکنولوژی های مدرن

aliabad-new.ir: علی آباد جدید، اخبار و آخرین رویدادهای علی آباد

منبع: کجارو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70181

به "دیدنی های کمتر دیده شده شهر لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کمتر دیده شده شهر لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید